Alle geheimen van black background fotografie ontrafelt!

Wil jij weten ....
hoe je een goede black background foto maakt? wat een black background foto eigenlijk is? hoe je een goede black background foto moet bewerken?

Lees dan elk woord van deze pagina!

Hoe dan?!

Vraag jij je af hoe andere fotografen dat doen?

Het maken van een foto met een perfect zwarte achtergrond…

Heb je het gevoel dat je daar dure studio apparatuur voor nodig hebt óf heel goed moet worden in programma’s zoals Adobe Photoshop?

Weet je niet waar je op moet letten bij het uitzoeken van een locatie. Of hoe een “black background fotografie locatie er überhaupt uit ziet?

Kan je op internet wel het een en ander aan tutorials vinden maar denk je alsnog…. 

is dit het nu?! 

Mis ik iets?!


Dan ben ik er om je te vertellen dat het niet aan jou ligt!

Veel fotografen houden hun secrets of the trade liever geheim.

Ik heb het nooit begrepen, maar sommige fotografen voelen dat ze niet teveel kennis kunnen delen.

En er zijn best wel wat tutorials te vinden online maar dat blijft vaak vrij oppervlakkig. Gaat nooit echt de diepte in. Échte details kom je daar niet tegen.

Wat nou als ik je vertel dat ik de meest uitgebreide cursus heb geschreven over het maken van black background fotografie die er maar te vinden is?

Zou je dan interesse hebben?

Ik introduceer de cursus "black background fotografie"

De meest uitgebreide cursus die je maar kunt vinden over het maken van foto’s met een zwarte achtergrond zonder dat je daar studio apparatuur voor nodig hebt en zonder dat je er uitgebreid voor hoeft te photoshoppen.

Geen enkel “geheim” houd ik achter. Alles wordt tot in de puntjes uitgelegd!

Deze cursus is nuttig voor fotografen in vrijwel elke “niche”.

De term “black background fotografie” of simpelweg “black fotografie” is afkomstig uit de paarden-fotografie-wereld maar er zijn zoveel andere soorten fotografie waar precies dezelfde principes toegepast kunnen worden.

Denk hierbij aan dierenfotografie, kinderfotografie, portretfotografie, zelfs autofotografie.

Tijdens deze cursus leer ik je ....

  • Wat black background fotografie precies is (je vind een samenvatting in de veel gestelde vragen sectie)
  • Welke instellingen je moet gebruiken (ISO, diafragma, sluitertijd maar ook lichtmeting, RAW of JPEG, witbalans)
  • Alles over relevante begrippen (zoals histogram, dynamisch bereik)
  • Nog meer over apparatuur met tips zoals welke lens je het beste kunt gebruiken of hoe en wanneer je kunt werken met een reflectiescherm
  • Alles over verschillende soorten locaties en waar je op moet letten
  • Alles over licht, met zon, (zware) bewolking, wisselvallig weer en hoe je om moet gaan met deze omstandigheden.
  • Meer over de houding en het aansturen van een model tijdens de sessie
  • De sessie voor te bereiden
  • Wat je moet doen om meerdere onderwerpen op de foto te zetten
  • Verschillende technieken om je black background foto goed na te bewerken

Stel je eens voor dat je van te voren al weet dat het resultaat van jouw black foto's keer op keer schitterend is!

Schaf de cursus nu aan en profiteer tijdelijk van de introductieprijs van 129 euro!

Een blackfoto

Vragen die mensen stellen voor ze deze cursus kopen

Wat is een black foto of een black background foto nou eigenlijk?

Dat is een goede vraag. Deze term komt uit de paardenwereld en houd eigenlijk simpelweg in dat de achtergrond van de foto zwart is.

Een blackfoto lijkt op een low key foto maar in tegenstelling tot een lowkey foto waar het contrast vaak laag is hoeft dat voor een “black foto” niet zo te zijn.

Dus een enige vereiste voor een black foto (ook wel black background foto) is dus dat de achtergrond zwart is.

Ok, maar je zegt dat de term black fotografie uit de paardenwereld komt…. Maar ik fotografeer helemaal geen paarden?!

Oh, dat is geen probleem hoor! De technieken uit deze cursus zijn toepasbaar op vrijwel alle soorten van fotografie!

Of je nu portretfoto’s maakt of graag een mooie bloem op de foto zet of zelfs een hele auto, de technieken uit deze cursus zullen toepasbaar zijn.

Ok, maar wat voor soort voorbeelden laat je zien binnen de cursus?

Als je daarmee bedoeld, is dit een cursus vol met paarden? Nee, zeker niet! Er staan wel aardig wat paarden in de cursus maar je zult ook voorbeelden tegen komen van roofvogels, bloemen, mensen en van alles en nog wat.

Dat maakt deze cursus mijns inziens ook zo leuk! Hij is zo lekker divers maar wel heel goed praktisch toepasbaar.

Hmmm, maar zo’n zwarte achtergrond…. Moet ik daar veel voor photoshoppen?

Ja, deze vraag snap ik heel goed! Maar je hoeft geen photoshop held(in) te zijn.

Het kan handig zijn om een nabewerkingsprogramma te gebruiken om de finishing touches te doen maar ik ga je leren hoe je tijdens het fotograferen de achtergrond al donker te hebben in de foto.

Als nabewerkingsprogramma gebruik ik zelf Adobe Lightroom en Adobe Photoshop maar de technieken die ik je leer zijn ook toepasbaar in andere bewerkingsprogramma’s , bijvoorbeeld in Gimp,  on1 photo raw, luminar, affinity photo om er maar een paar te noemen.

 

Ok, je hoeft dus geen Photoshop-legend te zijn om die black background foto’s te maken, maar moet je er wel voor aan de slag met flitsers?

Als je dat wilt, dan kan je dat doen. Ik heb zelf ook wel vaker foto’s gemaakt met flitsers, maar nóg vaker heb ik helemaal geen flitsers gebruikt.

Dus nee, flitsers zijn helemaal niet nodig voor het maken van foto’s met een zwarte achtergrond.

In deze cursus ligt het zwaartepunt ook op het maken van foto’s zonder flitsers en foto’s zonder al te veel photoshop-werk. Een goede foto, met zwarte achtergrond, recht uit de camera.

Ok, ok…. Maar wat voor soort apparatuur heb ik nodig om deze cursus te kunnen volgen? De nieuwste en duurste camera en beste lens? of…..

Nee hoor! Je hebt helemaal niet de duurste en mooiste spullen nodig om deze cursus te kunnen volgen.

Als je écht wilt zou je zelfs je telefoon kunnen gebruiken, al is een camera die je zelf kan instellen in sommige gevallen best handig.

Is deze cursus een vervanging voor een live workshop die ik door jou of andere fotografen aangeboden zie?

Goede vraag!

Een live workshop is mijns inziens anders dan een online cursus.

Bij een live workshop wordt de basis je mondeling uitgelegd en doe je vervolgens hands-on ervaring op. Je zíet wat de andere fotograaf doet, dat kan anders zijn dan wanneer je leest en op jezelf leert over een onderwerp.

Maar het voordeel van een online cursus is dan weer wel dat je de kennis altijd tot je beschikking hebt en uitgebreid terug kunt lezen hoe iets ook-al-weer werkte terwijl je bij een live-workshop de vraag later niet zomaar meer kunt stellen.

Een live-workshop en online cursus zijn mijns inziens mooie aanvullingen op elkaar; de cursus voor de theorie en de live-workshop voor de hands-on ervaring.

Allemaal mooi en aardig, maar ik wil nu wel eens wat voorbeelden zien van die black background foto’s

Ja, dat snap ik helemaal! Hieronder volgen wat voorbeelden!

Black background foto voorbeelden